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El reencantamiento de la imagen digital: Los "Cortes publicitarios" de Daniel Martínez a través de las "propuestas" de Italo Calvino / The reenchantment of Digital Image: "Commercial Cuts" by Daniel Martínez through the "proposals" by Italo Calvino

Marta del Pozo Ortea

Resumen


 

This article engages with Daniel Martinez's Commercial Cuts, a video animation of the homonymous book of poems by the Spanish writer Javier Moreno. Commercial Cuts, I will discuss, is a videopoetic narrative on the mythical promise of salvation exercised by our world of adverstising.  Following Italo Calvino's memos, and featuring the photograms from Martinez's narrative, I will discuss how this narrative ultimately emerges as a visual poetics that defends a recuperated mythical impulse of continuity for the contemporary visual regime. With it, it manages to overcome one of main blind spots of postmodernity: the negation of the mythical perspective.

Este artículo analiza la videoanimación de Daniel Martínez, Cortes Publicitarios, basada en el libro homólogo de poemas del escritor español Javier Moreno. Cortes publicitarios es una narrativa sobre el valor mítico de salvación las imágenes publicitarias. Usando los memos de Italo Calvino y los fotogramas de la animación, discutiremos cómo la narrativa de Martínez emerge finalmente como una poética visual que defiende un renovado impulso mítico de continuidad para el régimen visual contemporáneo. Con ello, consigue trascender uno de los puntos ciegos de la posmodernidad: la negación de la perspectiva mítica.

 


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